Inspanning: Prestatieafspraken voor Leiden Marketing 2013 - 2016
Feedback Link

Vragen, opmerkingen, we horen het graag van u!

versturen

Bedankt voor uw reactie!

Binnen enkele minuten ontvangt u een kopie van uw reactie per e-mail.

Martijn Bulthuis: “Museumcampagne Leiden groot succes”

Monday, April 15, 2013

De unieke campagne waarmee Leiden zich als museumstad op de kaart heeft willen zetten, blijkt een groot succes. Lezers van de Volkskrant konden een gratis toegangskaart voor een Leids museum bemachtigen. Dat leverde bijna 7000 extra bezoekers op. Bovendien steeg de bekendheid van Leiden als museumstad door de uitgebreide aanwezigheid in de media, zowel online als offline. De campagne kwam tot stand door samenwerking tussen Leiden Marketing, CORPUS ‘reis door de mens’, de Leidse musea en de hotels van Leiden.

 “Om drie redenen vinden wij de museumcampagne een groot succes”, legt Martijn Bulthuis (directeur Leiden Marketing) uit. “De aanwezigheid in landelijke media, ondersteund met een online campagne en 150.000 krasloten op strategische punten in het land heeft awareness gecreëerd voor ons merk ‘Leiden’ als museumstad, dat is pure winst op korte én lange termijn. De 7000 extra museumbezoekers die de actie in de Volkskrant opleverde, hebben onderweg ook geld in de stad uitgegeven en komen mogelijk terug voor één van de andere musea. En last but not least, de samenwerking tussen de Leidse musea, de hotels van Leiden, CORPUS en Leiden Marketing is een prachtig voorbeeld van hoe je samen kansen kunt benutten.”

Vanaf eind april gaat de volgende campagne van start, deze keer rond de ‘Signatures Cultuurweken’.